Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Blodgivning och slutspurt!

Idag ringde klockan tidigt, prick 07,00 faktiskt. Jag skulle upp och äta frukost och sedan åka till sjukhuset för att besöka Lundatappen, det var dags för blodgivning igen. Och jag eller min blodgrupp var det akut brist på så då fick jag ju känna mig lite viktig. Normalt sätt brukar det sluta med att dom lyckas tappa mig på en halv påse sen slutar mina kärl och medverka i blodgivningen, men idag gick det bra! En hel påse lyckades jag lämna utan problem!

Efter avklarat besök på Lundatappen så tog jag bussen ner till stan och till jobbet. Jag e ju lill-boss nu när chefen är i Thailand och solar sig vid sin poolvilla.... Idag var det slutspurt eftersom det var sista arbetsdagen i månaden och det visade sig att vi redan hade gått över budget i morse så allting vi sålde idag var bara plus! Väldigt trevligt måste jag säga!

Själv blir det nog en krona eller två i bonus också.. vi får se.

Vidare så för att kommentera på kommentarer så nej all charter är inte tråkigt det e sant jag har rest på en hel del sånna själv som varit trevliga. Men ibland vill man uppleva saker och göra unika resor eller hur?

Jag fortsätter min reskampanj här på bloggen med en ny inspirationsfilm.

Vi fortsätter från sydamerika till Nya Zealand och reser med Connections!

Titta & Njut!

Lill-Boss!

Nu e chefen på väg mot Thailand! Så nu e det jag som regerar på fortet :) Än så länge är det roligt har haft fullt upp hela dagen! I morgon är det sista dagen i månaden också så nu ska vi spurta så det sprutar ut bonus på läste lönelapp *ler* SÄLJ, SÄLJ, SÄLJ!

Nu e det dags att börja planera nästa års vår/sommar semester så kom igen nu folket upp med stora plånboken bara! Jag fixar resan men charter är förbjudet! Usch va tråkigt!

För att ni ska få en idé om vad det är för äventyrsresor vi säljer på jobbet så ska ni få följa med på en resa här på min blogg tillsammans med Dragoman.

Följ med på en resa från Quito till Cusco!

Pyspunka & Rödvin!

Idag kom min söta pojkvän till jobbet för att hjälpa mig laga bakdäcket på min cyel. Jag fick ju punka förra veckan. Nöjd & glad tog jag min cykel och klade iväg till djuraffären för att köpa kattsand, trodde jag.... Men tji fick jag när jag halvvägs fick pyspunka IGEN och fick snällt vända och och gå hem. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska cykla.... *morrar*

Väl hemma skulle jag städat men jag hamnade vid datorn istället och sen framför TVn, det var ju Dobidoo idag och Casper från Arvingarna skulle vara med och det var jag ju tvungen och se *skrattar* det var ett bra program med bra låtar :)

jag firar även att det är fredag med ett stort glas rödvin! Det e jag värd!

I morgon ska jag och Tobbe till Danmark på vinprovning ska bli roligt med en utflykt till grannlandet.

Natti

Besök i Hufvudstaden!

Igår gick jag upp tidigt för att åka till Stockholm. Jag & Sofie skulle på utbildning hela dagen och få träffa & updatera oss i alla nyheter som våra äventyrsleverantörer har inför den nya säsongen. Det var en fullspäckad dag men väldigt trevligt, dock blev det en välsdigt lång arbets dag på 16 timmar! Så när jag kom hem var jag redo att dö i ett litet hörn, trodde jag....

Men när jag gick genom dörren så hade min Tobbe överraskat med en visit :) Det var mysigt med sällskap!

Har sovit som en stock och Tuffs har myst med oss i sängen nästan hela natten. Han har accepterat Tobbe som en i "familjen" nu, så nu går det bra att sova jämte hans huvudkudde oxå!

Idag har varit en fullproppad dag på jobbet, efter 1 dag borta på jobbet, hade jag ju "bara" 22 mail... hur ska det gå när jag är borta 2,5 vecka i Thailand kan man ju undra...

är hos Tobbe nu och har ätit en jättegod Grek sallad med äkta feta ost från grekbutiken på möllan! 25 kr för ett halvt kilo helt galet! Men otroligt gott!

Until next time!

Förkylning!

Jag har åkt på höstens förkylning, snorigt & halsont. Inte kul alls, jag skulle helst av allt stanna hemma i morgon men jag ska flyga till sthlm över dagen och gå på mässa med våra leverantörer så det är väl bara och bita ihop..... det blir ju ändå bara så där en 16-timmars arbetsdag.....

jaja nu ska jag snart köra till Malmö och gå och lägga mig en kort stund innan klockan ringer.... 05,30!

ZZZzzzzzz

Förkylning....

Det e nog min tur nu, det börja igår med att jag hade halsbränna hela dagen och i morse när jag vaknade var jag tjock i halsen. Får se hur jag mår i morgon om det har brutit ut då. Jag kasnke har smittat Tobbe igen också, suck hoppas det e falskt alarm.

Annars är läget lugnt, börjar får lite mer att göra på jobbet nu det e skönt faktiskt.

I helgen ska vi hem till Mellby en sväng och hälsa på lite olika personer och bebisar. Ska bli mysigt, det var ett tag sen vi var hemma nu.

Until next time :)

Familjefoto!

Jag tyckte det var dags för ett familjefoto, ja vi e ju inte så många här hemma då men ack så viktiga!

Vill också påpeka att Tuffs också har rätt till att kela sin "mamma" han tar igen lite när tillfälle ges :)

Strax innan denna bilden togs hade jag Tobbe på ena sidan & Tuffs på den andra :)

Punka!

Åh jag var verkligen sugen på och cykla till jobbet idag. Och det gjorde jag, solen sken och allt. Det var lite kallt men väldigt skönt! Men tji fick jag för min tanke om vardagsmotion för 10 meter framför jobbet så får jag punka, och inte lite heller däcket e platt! Typiskt! Jag fick ta bussen hem, suck... Men Tobbes cykelservice har lovat fixa punkan till "special price only for you" :), vad skulle jag göra utan min älskling!

Annars är allt bra, var på inflyttningsfest i Helsingborg på lördags och det slutade med ett par timmar på Harry's. Helt ok fest med trevligt folk. Sen åkte vi hem i igår och lagade lasagne och kollade på 80-tals filmen The Goonies, jätte rolig film faktiskt. Jobbet har gått näst intill smärtfritt förbi idag, väldigt skönt faktiskt!

Nej nu ska jag ner och köpa havregryn så jag kan baka Äpplekaka!

Hej Hopp!

Ny design!

Ja efter hela kvällen så blev den nya designen rätt ok. Jag e nöjd för ikväll kanske fixar lite mer i morgon, får se.

Vad tycks?

Ja vad har hänt på senaste då? Inte mycket, jobbet e lugnt och allt annat också. Ikväll har jag som sagt bara varit hemma, i morgon bör det av till Helsingborg på inflyttningfest. Det ska bli kul!

ja kommentera nu på nya designen!

BRA & DÅLIGT!

Kom igen nu!

Natti

Island

Lördagen 6/9

Räk & Kräkfesten gick bra, det va roligt, jag lyckades låta bli och kräkas det fanns andra som gjorde det bättre än jag på festen. Tobbe och jag lulla hemmåt när jag tyckte det spåra ur....

Söndagen 7/9

Söndagen var en äkta bakissöndag mer för vissa andra än för just mig. Jag tog bussen till mobilia och besökte Marley, Marie & Patrik för att lämna lite grejer jag köpt i USA. Det var mysigt och träffa dom igen, var länge sen sist. Vi prata med bra stund innan jag fick skjuts hem till Tobbe igen. Vi gick och åt hamburgare/pizza innan vi tog tåget till Lund och myste med Tuffs.

Igår 8/9

Jag cykla till jobbet och knega på som vanligt innan jag handlade mat och åte till Tobbe. Han är en sjukling som håller på at bli förkyld. Vi lagade köttfärslimpa och tittade på tv hela kvällen.

Idag 9/9

Idag gick jag till Chikladfabriken i malmö för att möta Sofie, vi var via jobbet inbjudna och lära oss mer om Island och framförallt äta gratis frukost :) Men vilken bra presentation av Island, nu  vill vi åka dit! Verkar ju helt fantastiskt på alla sätt och vis. Massa äventyr, fantastisk natur och massor att se och göra. Vi åkte sen till jobbet och jobbade som vanligt inget utöver det vanliga där. Kom just hem och har kelat Tuffs en stund som just nu njuter ute på balkongen.

det var nog allt för denna gång....

hej hej

Veckoslut

Jaha så var veckan slut, geez det gick fort! Veckan bara susade förbi i ett huj!
Ja jag har jobbat och jobbat och jobbat! Men det e kul och jag stormtrivs!

Ikväll kommer Tobbe hit vi ska äta hamburgare, hemmagjorda såklart och dricka rödvin. Jag har köpt en bag-in-box som ska räcka ett tag tänkte jag.

I morgon blir det räk & kräkfest eller kräftskiva om man så vill :) Det är i Malmö, ska bli kul! Och på söndag ska jag och Tobbe hälsa på Marley med familj och leverera beställningar och kanske nån liten present eller två.

Men nu tycker jag min söta pojkvän får komma med maten....jag börjar bli hungrig...

Får kanske städa lite så länge!

Hej

Och en lite uppdatering...

Nu kom det massor av bilder på en gång scrolla neråt så ser ni dom.

Jag är tillbaka på jobbet och knegar på, det e roligt.

Igår när jag var på väg hem från jobbet så pratade jag med Martina i mobilen hela vägen hem. och när jag öppnade dörren hemma och förväntade min en liten Tuffs innanför så var det tomt! Lite undrande tittade jag in i lägenheten och fick syn på en söt pojkvän istället :) Det var en mysig överraskning! Vi gjorde mexikansk lasagne och myste hela kvällen.

Ikväll har jag ätit och bloggat :) ska diska snart och sen får det va bra för idag :)

hejhopp

Lite Bilder från New York

Några av Tobbes bilder från New York.

Entrén till Apple Store på 5th Avenue.

Central Park visa sig från sin bästa sida.

Jag på Bow Bridge i Central Park.

Jag på The Great Lawn, Central Park

En fin bild från Central Park

Times Square

Jag och min egenpackade M&M påse.

Jag på Times Square!

Vårt hotell i New York, Gershwin Hotel!

Jag i Empire State Building

Jag i Grand Central Station

Många Taxibilar blir det.

Lite Chicago Bilder

Jag hade ju ingen kamera när ni va i Chicago så Tobbe har tagit massor med sin kamera här är några axplock.

resan böjade på Kastrup med varsin Starbucks kaffe :)

Tobbe köpte sig en Whisky också.

Sen lyfte vi!

Vårt hotell i Chicago, Hotel 71. Rekommenderas!

Jag utanför Disney Store

Vi gick på stan och stötte på "King Lear" som fick posera på bild.

"Majskolvarna" låg mittemot vårt hotell.

Vi åkte till Anderssonville och kollade in lite "svenska" butiker.

Bland annat Swedish Bakery...

och Ericson's Delicatessen..

och en svensk häst :)

Sen åkte vi till Evanston där vi gick ner till stranden och titta ut över Lake Michigan.

Promenerade bland de fina husen....

Och sen kom vi fram till nummer 404, mitt "gamla hus" från Au Pair tiden.

Jag träffade min gamla familj och ett av de två barnen i familjen.

Vi åkte upp till baren på 96:e våningen i Hancock Building och tittade på utsikten...

Fick pausa lite emellan åt för fötterna värkte massor!

Vi åkte ut och gick på Navy Pier.

Utifrån Navy Pier hade vi fin utsikt mot stan.

Min söta pojkvän fick också vara med på bild :)

På vägen tillbaka mot stan stötte vi på den här byggnaden... det visade sig vara solen som gjorde "solkatter" på huset när den lyste på skyskrapan mittemot.

Vi hittade en Saab modell som inte finns i Sverige, fin va :)