Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

En ödla i vår dassträdgård!

Först var det bara sniglar & syrsor, men igår kväll när vi duscha så hade vi besök. En ca 2 decimeter lång ödla satt och kikade på oss i vår lilla dassträdgård. Och nej vi bajsar inte utomhus....
Vi har en ca 1.5 kvm stor inglasad trädgård i vårt badrum, ute fast inne så att säga. Trevligt faktiskt, sällskap när man sitter på dass om inte annat. Martina hade ännu mera sällskap i duschen av en STOR skalbagge, inte lika trevligt, jag fick heroiskt rädda skalbaggen.... inte Martina!

Annars så kollar vi mycket på nyheterna eftersom vi vill veta om vi kommer hem på fredag eller inte, det är ju faktiskt lite viktigt. Vi får se hur det blir med den saken längre fram i veckan.

Vi hade tänkt poola idag igen och relaxa lite innan vi ska planera in vår båttur till lite små öar.

Nej nu räcker det, ni börjar bli lite bortskämda med inlägg nu :)

until next time!

Latmaskat!

Idag har vi latmaskat vid poolen hela dagen. Det blåser mycket bra här nere just nu så vågorna går höga och det blåser då sand och det e inte trevligt så då poolar vi istället. Solbrännan börjar därmed ge resultat wii!!

Magen är lite bättre idag lite öm i magen fortfarande men mindre toabesök och det tar jag som ett gott tecken.

Det blir nog sol & bad i morgon också sedan ska vi nog åka på en båttur nästa vecka.

Tack för alla fina kommentarer!
Kramar till er alla, until next time!

Ond rumpa & magsjuka

Hej Hej!

Här är allt bra... eller inte... ja fullt så illa är det kanske inte men lite SKIT är det. Igår var vi på elefanttrekking. Det var roligt vi skumpa rundor i ca 1 timma och 20 minuter innan vi kom till floden och det var dags att bada med elefanten. Själv har jag ju lyckats och pricka roliga veckan så Martina fick sköta badandet tillsammans med vår elefant An-na & elefantföraren som vi glömde fråga vad han hette. Jag fotograferade det hela som resulterade i skojiga bilder. Vi litar dock inte på datorerna här och vill inte riskera att något förstörs eller liknande så ni får vänta tills vi kommer hem.

Så summa sumarum, Martina har ont i rumpan idag och jag lider av faraos hämnd fortfarande...

To be continued...

Krabbkryss

Idag har det varit mulet och duggregn hela dagen, lite trist men vi hade ärende att uträtta i form av lite små shoppande.

Vi inhandlade frukt & vatten och lite mer solkräm innan det blev en strandpromenad & lunch på hotellet. Proppmätta så slappade vi på rummet en stund innan det blev en ny promenad åt andra hållet på strandremsan. Då mötte vi krabborna! Dom kommer när vattnet ebbar ut, dom är allt från pyttesmå till STORA, och jättemånga! Vi kryssade bäst vi kunde mellan dessa små liven, men tyvärr strök nog en och annan med... ledsen alla Crablovers!

Vi har ätit fisk till middag idag med bakpotatis till det var väldigt gott, med cocacola till kostade det hela 65 kr per person! Och då pratar vi en dyr restaurang! Igår åt vi för ca halva den summan...

Nu ska vi planera de följande dagarna, det skulle tydligen regna lite på oss, så det får nog bli en tur på elefant kanske.

Tjipp & hoj era landkrabbor!

Relax

Eftersom det inte e alla som laser min resedagbok sa kopierar jag in mitt dagboksinlagg har!

Hej

Så var vi då på Koh Chang. Efter 2 dagar i Bangkok som är detta en välförtjänt semester. Vi bor mycket bra och hotellet ligger mitt på stranden. Det är ca 10 meter mellan poolen och stranden, det är lyx!

Vi shoppade i bangkok och sag Grand Palace utifrån, det var hysteriskt mycket folk där. Vi tittade även på den sovande buddan, han var enormt stor!

Efter ca 5,5 timmes buss färd som inkluderade 30 minuters båt till Koh Chang var vi framme igår. Idag har vi bara slappat på stranden och badat i havet & poolen mycket flitigt. Det är strålande solsken & jättevarmt. Nätterna är värst då det blir klibbigt, vi har AC men den blir vi mest förkylda av, och vi vill inte ha en USA i repris tack.

Hade en Trek America flashback när vi åkte ut till Koh Chang igår, bussen var väldigt lik Trek vanen och när vi stannade och fika vid en bensinstation såg det precis ut som ett av stoppen i Florida! Lite sjukt faktiskt med roligt!

Nu ska vi gå och duscha och sedan ut och äta!

Ha det bra där hemma i kylan!!

Sista dagen innan semestern!

Idag bär det av mot Stockholm. Tåget avgår 16,28 från Lunds Central. Jag åker 1:a klass med X2000 upp, väldigt skönt.
Jag ska möta upp med Martina på Arlanda för att Checka in på Rest & Fly i Skycity där vi ska övernatta. Kan varmt rekommendera detta då det är till väldigt bra pris i jämförelse med SAS Radisson exempelvis...

Sedan flyger vi i morgon klockan 10,25 med Qatar Airways från Arlanda med stopp i Doha, Qatar på vägen.

Jag hoppas kunna uppdatera er med både information & bilder från Bangkok & Koh Chang så ni vet vad vi hittar på.

Hoppas bara vädret samarbetar idag så jag inte fastnar på tåget....

Vaxat var det här!

Jag har gjort premiären! Jag har vaxat benen för första gången i mitt liv. Det skulle bara ta 28 år :) Men det gick så bra så!

Träffade förövrigt min kompis Elli & lite vänner till henne och fikade på kvällen innan de skulle gå på bio och se James Bond. Själv gick jag hem till Tobbes lägenhet & kollade på tv. Tobbe själv hade varit på Capoeira uppvisning och kom en stund senare. Vi knäckte en vinare och myste framför TVn.

Idag tog vi bussen till en butik som heter Friluftsvaror dom har hemsida man kan beställa genom eller besöker man butiken i Malmö. Deras saker är mycket billigare än i andra butiker. Det blev inget shoppat just idag men det är absolut något ni bör kolla in om ni behöver köpa nått "frilufsigt". Sedan åkte vi bussen ner till City igen och gick en sväng på Triangelns köpcenter och sedan ner till Gustav Adolfs Torg via Hansacompaniet innan vi hamnade på Subway och åt lunch.

Nu är jag hemma igen hos Tuffs & Tobbe tränar, han kommer sen vi ska göra Amerikanska Pannkakor ikväll och till min förtjusning finns det en hel hemsida tillägnat denna fasligt goda rätt :) Pannkakor i alla olika modeller och smaker!

Nej nu måste jag ner och köpa de saknade ningredienserna mjölk & ägg innan jag ska börja packa resväskan!

Hej Hej

segt som kolasås!

Just nu känns det så..... jobbet är stendött & urtråkigt! Endast våra lite "off" samtalsämne förgyller dagen.

Jag har börjat planera resan och beställt Baht på forex tills på måndag samt köpt lite småsaker jag ska ha med mig. Tänkte packa i helgen.

Var i Kumla i helgen och det var bra. Trevligt och få lite miljöombyte och träffa Tobbes familj. Vi stannade i Skeppshult på vägen upp & vi handlade lite småsaker där. Själv slog jag till på ett plättjärn. På lördagen var det barndop & jag funderade på om man verkligen får ge sina barn 4 stycken namn..... helt sjukt men jo det var det någon som gjorde. Dock inte Tobbes bror & sambo dom hade nöjt sig med 3. Det blev en Signe i alla fall.

Sedan var den en låååång hemfärd men hem kom vi även om det blev ett missöde i värnamo, katthämtning i Mellby & kvällsmat i Hålarp.

Nej nu ska jag äta

*vinkar*

Fototävling

På Djurloftet var det dags för ny tävling häromdagen och denna gången kom vi på 7:e plats av över 50 tävlande katter! Väldigt roligt :)

Nu ska jag sova, har packat inför helgens bravader, ska ju till gnällbältet på barndop. Tuffs ska husera i mellby :)

Natti

Bonus..... men vart?

Idag kom resultatet av en sälj tävling vi haft på jobbet. Jag fick 600 kr att shoppa loss för det var lite oväntat så väldigt roligt!
Men nu är det så att vi får välja vart vi kan plocka ut dessa pengar i form av presentkort.

Vi kan välja på Åhléns, H&M eller Stadium eller kan vi få dom i presentkort på jobbet så klart men det vill jag inte. det e roligare och shoppa nån annanstans.

Jag har nämligen ett gammalt presentkort på Åhléns med runt 200-300 kr var på så det känns lite som att det lutar åt H&M men Åhlens e ju roligt också. Stadium går nog bort känns tråkigt....

Vad ska jag välja?

Råd nån?

Tuffs, en prisbelönt kisse!

Tuffs har fått pris :) ett virtuellt pris i form av en rosett!

Jag är medlem på Djurloftet, Djurägarnas hem på nätet där man har en liten sida med bilder och lite info om sina djur. Där har de fototävlingar man kan anmäla sitt djur till, man vinner inget förutom sin lilla virtuella rosett men det e väldigt roligt att folk gillar ens husdjur, för det är andra medlemmar som röstar genom att klicka på det djuret som gillar bäst.

Tuffs kom på 15.e plats av 45 tävlande! De 20 främsta får rosett eller pokal på sin lilla sida :)

Bilden som vi tävlade med var:

Den fina rosetten

Så nu tycker jag ni andra som har hurdjur (dammråttor räknas inte) ska gå in och lägga upp en sida! alla djur räknas! Gå in och titta!

DJURLOFTET

En lugn helg

Helgen har varit lugn. I fredags stängde vi 15,00 på jobbet då det var dag innan röd dag. Mycket trevligt och komma hem tidigt för en gång skull. Jag åkte sedan till Malmö och hem till Tobbe för att laga lite mat och äta innan vi tog bussen till Södervärn och Elli. Tobbe skulle rädda hennes dator och vi andra (jag, Elli & Mia) prata skit hela kvällen. Hela datorn räddades och blev som ny innan vi mitt i natten åkte hem igen och somnade som gråstenar.

Igår så åt vi mysfrukost och drog benen efter oss här hemma innan vi begav oss ut på stan. Vi hamnade på Triangeln där vi handlade en laserpekare på Kjell & Co och papper till Tobbe. Sedan blev det en sväng inom Hansacompaniet innan vi åt lyxlunch på VESPA, Pasta till mig och Pizza till tobbe. Vi kom i rättan tid för det blev helt smockfullt strax efter vi kom. Sedan gick vi hem och åkte vidare till Lund, vi testade nya motionsredskapet på Tuffs, dvs laserpekaren och gissa om det blev fart i katten :) Wiii va det gick!

Vi käkade Tacos och skulle kolla på en skräckfilm som heter The Strangers men efter 28 minuter så hängde sig filmen så vi fick kolla på slutet av När Lammen Tystnar som gick på 6:an istället.

I dag har vi varit på Center Syd och kikat rundor lite åt lunch på Max och handlade kattsand på djuraffären. Sedan släppte Tobbe av mig i Nöbbelöv innan han pyste till Malmö för att träna. Jag tog tåget ett par timmar senare och nu ska vi snart laga mat & göra ett nytt försök på filmen The Strangers.

Ja det va väl helgen i korthet :)