Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Tuffs Tajm!

Det va längesen min älskade busunge fick lite bloggtid :) Han har busat hela kvällen, och idag kunde jag inte motstå ta några nya kort på honom. Jag blev lite full i skratt när jag tittade in i sovrummet och det enda jag såg var det här..

Han har även hittat en ny favoritplats att sova, kolla läget på. Nämligen i sin leopardmönstrade lekpinne, där har han bra koll på vad som händer på balkongen.

Men oftast ligger han i min soffa och sover, då oftast i sin "tuffs pose" Den är helt egen, alla som får uppleva när Tuffs "Strikes a pose" tycker bara om honom ännu mer *ler* Se själva han har tillochmed skaffat sig en huvudkudde,

I morgon får jag besök av Maria, hon är i sverige och hälsar på och då ska hon sova hos mig :) Hon bor egentligen på Nya Zealand.

Nej ha det bäst alla min kära läsare nu ska jag försöka övertyga Tuffs om att vi ska sova....

Natti

Lördagspyssel!

Idag har jag städat och pysslat lite i lägenheten. Jag får ju fint besök på tisdag så det e ju bäst att det är rent då! Min kära vän och fd arbetskamrat Maria är på Sverigebesök :) Hon bor ju på Nya Zealand numera med sin pojkvän Tim. Ska bli jätteroligt och ses igen, vi har nog inte setts på... hrm... tror det är 1,5 år sen. Hon ska bo och mig & Tuffs ett par dagar nästa vecka.

I övrigt så har jag nu planerat min semester! Den kommer att intagas mellan 19 November & 05 Dec i år. Då ska nämligen jag och min kära vän Martina ut och resa lite igen :) Allt är inte helt spikat ännu men det lutar åt att det blir en slapp & relax semester i Thailand och närmare bestämt ön Koh Chang!

Ska spika allt på måndag!

Nu är jag hemma hos Tobbe han får besök av en kompis ikväll så vi får väl se vad lördagskvällen bjuder på.

Nu behövde han tydligen hjälp så jag får nog svara på det nödropet.

hade!

Årets första Piggelunk!

Idag har jag sett årets första piggelunk! Så nu e det sommar! Hemma såg man alltid massor av piggelunker förr men nu ser man dom sällan när man bor i "city". Men ikväll när jag kom hem från stan efter att ha ätit god middag ute med jobbet så kilade den fort som attans över vägen här utanför mitt hus. Jag var tvunken och stoppa mr pigge och ta ett foto som bevis, det finns piggelunker i stan oxå!

För övrigt så har vi varit på Kulturkrogen och ätit middag ikväll. det ligger vid Kulturen i Lund och det var jättemysigt och väldigt god GrillBuffé som kan rekommenderas! För er som inte vet vad Kulturen är så är det ett museum som är väldigt trevligt att besöka.

Nu är det dags och kela och skämma bort Tuffs han har varit ensam sen igår så han behöver lite kärlek nu!

Kramar på er alla!

Midsommar helgen som gått

Ja då vad midsommar över för denna gång. Den började med att Tobbe hämtade upp mig & Tuffs och vi åkte till Mellby och släppte av honom, (Tuffs alltså, inte Tobbe...) Sen fortsatte vår färd ut genom skogarna till markaryd där vi blåste på E4:an norrut. Vi stannade och käkade i Värnamo, jag hade bestämt att vi skulle äta på MAX restaurangen där, för dom har bäst hamburgare också får man potatisgratäng istället för pommes *GOTT*

Därefter tog jag kommandot i bilen och styrde kosan mot Jönköping. Det va då min mage beslutade sig för att den där Max burgaren inte alls var en del av planeringen en torsdagkväll. Det var sån kris att jag med nöd och näppe han in på toaletten på Statoil i Jönköping. Men det var typ 5 pers efter mig i kö så där hade jag ju inte ro och sitta vi körde nån mil till och stannade på nästa ställe där jag kunde "gå" ostört...

Sen fick Tobbe fortsätta köra bilen och jag låg ner i horisontellt läge i bilen hela vägen upp till Tobbe föräldrar där vi skulle övernatta. Mitt magknip gjorde att vi inte var framme förräns vid 23,30 på kvällen.... så det var i princip rakt ner i säng som gällde. På fredagen fick vi börja med och handla midsommarmaten på ICA och handla Imodium Plus & Vätskeersättning till mig.... KUL! Nåhn alkohol blev det ju inte för mig utan det blev att hålla sig till vatten och acidophilus filmjölk! Efter shoppingen så körde vi till Tivedens Camping där det hade hyrts 2 stugor, 8 vuxna och 4 barn intog dessa i besittning. Vi åt & drack god mat och tittade på traditionellt midsommarfirande också. Väldigt trevligt måste jag säga.

På lördagen slappade vi mest allihopa på kvällen spelade vi kubb och sen blev det en tidig kväll för alla var trötta.

Söndagen körde vi söderut igen efter att ha gjort ett pitstopp hos Tobbes bror och hans sambo som precis fått barn. en väldans söt liten flicka som ska heta Signe. Vi hämtade Tuffs i Mellby och luckades tajma middagen på Hotell Kustvägen, ibland har man ju bara sån flyt *skrattar* Det var mycket gott och efterrätt blev det också med jordgubbar och allt! Sen körde vi hem eller jag fisåkte eftersom vi hamnade i den trevliga bilkön utanför Helsingborg där vi satt en bra halvtimma innan korken släppte.

Så nu e man hemma igen och tillbaka på jobb! Vi har fått en ny medarbetare idag, Lasse heter han. Han är en gammal medarbetare som ska jobba hos oss året ut. Trevligt med lite nytt folk.

Nej nu får det vara bra... blev ett väldans långt inlägg....

Hej Hopp

Före & Efter

I helgen när Jessi, Åke & Gabriel var och hälsa på så ville dom ju se Tuffs. Jessi äger ju nämligen Tuffs mamma så det e ju lite familjeband sådär. Han har ju växt en del sen dom såg han sist...

Jessi tog lite bilder som ligger på Gabriels Blogg men jag tog mig friheten och "låna" dom *hehe*

Liten Tuffs

Stor Tuffs (7,2 Kg)

Där har ni min tjockis!

Midsommar veckan

Så var det snart midsommar då, jag och Tobbe ska till Tiveden och fira med lite av hans kompisar. Ska bli mycket trevligt.

I söndags var Jessi, Åke & lille Gabriel ute och hälsa på mig i Mellbystrand. Mycket roligt och se Gabriel igen, han växer så det knakar. Jag höll dom sällskap på en av pizzeriorna i Mellby och sedan vandrade vi ner mot standen. Min kollega Marie och hennes man har nämligen en dynstuga där. Vi tänkte våldgärsta och se om de var hemma. Det va dom så vi fick träffa Marley och vovvarna Bubba & Bessie med :) Sötaste vovvarna :)

Sedan vankades det kaffe & tårta hemma och mamma & pappa innan det trevliga besöket var slut.

Tobbe dök upp på kvällen och vi körde söderut igen med en pipande Tuffs i baksätet.

I går var det "back 2 work" igen och det är fortfarande stendött på resfronten.... *TRÅKIGT* vi ligger superlångt efter budget men men det blir så ibland. På kvällen åkte jag till Malmö och myste med Tobbe.

I dag har varit lite mer och göra faktiskt på jobbet. Jag skulle träffat Mia ikväll egentligen men jag var tvungen och jobba över en timma så det får bli nästa vecka istället.

Idag fick jag post om att visningen på lägenheten i stan är nästa tisdag den 24 juni klockan 16,30. Så nu har jag anmält mig till den. ska bli jätte spännande mer info kommer nästa vecka.

Nu ska jag äta och sen är det ju fotboll :)

Tjingeling

Slappt värre!

Jag är fortfarande i Mellbystrand och har inte lyft många knop denna helg. Igår slappa jag hela dagen fram tills kvällen då vi begav oss mot metrolpolen nummer 2 Förslöv. Där vankades det middag & fotboll givetvis!

Ja vi vet alla hur fotbollen gick så det väljer jag och inte kommentera men middagen var ofantligt god med grillad kyckling och nypotatisar sallad och kall sås. *MUMS*

Till efterrätt fick vi tårta som också var himmelskt god även om den var lite misslyckad :) Men det ska ju bara ätas så vad gör det :)

Idag kommer Jessi, Åke & Gabriel hit och hälsar på mig :) Ska bli mysigt har inte sett dom på länge. Sen kommer älsklingen ner om han orkar köra. Han tog ju sig hela vättern runt igår på UNDER 16 timmar :) Jag hejade på honom hela dagen igår och höll stenkoll på honom på nätet :)

Så det blir nog en bra dag :)

Skriver mera om den senare!
Hej Hej

Weekendresa till Mellbystrand

I helgen ska jag hem till metropolen Mellbystrand! *wooohoow* Pojkvännen ska ju trampa vättern runt...*jobbigt* 30 mil på en cykel lixom... jaja jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer runt denna gången :)

Annars har jag inte så mycket planerat just nu, fotbollen ska ju ses på lördag då men annars står inte mycket på agendan. Träffa lite kompisar hemma och sådär får det nog bli kanske :)

Nej jag ska nog fixa nått ätbart och sen packa lite för helgen och sen blir det nog soffan ikväll :)

Hej Hopp

Visningserbjudande av lägenhet

Idag när jag kom hem så hade jag fått snigelpost från Superbygg. Det är en fastighetsägare som har hyresrätter i Malmö & Lund. Jag har stått som intresseanmäld hos dom ett par månader. Idag hade det kommit brev från dom om att det skulle bli visning av en lägenhet i Lund snart, de ville att man skulle anmäla sig om man ville komma.

Lägenheten är en 2:a på 56 kvm som kostade 4768 kr i månaden. Den ligger mitt i stan i Lund *stort leende*.

Så jag mailade in intresse för att i alla fall komma och titta på lägenheten. Jag vill ju bo närmare centrum och närmare jobbet. Dels sparar det dyra busskortspengar och dels är det smidigare och skönare.  Men vi får se, det skadar ju inte att kolla på den.

Jobbet rullar på, idag är andra dagen på "tut & blås veckan" dvs studentveckan. I Lund är det i princip 1 skola som går ut per dag hela denna veckan. Så varje dag jag kommer till jobbet möter man fulla studenter på stan med visselpipa i munnen... Med andra ord "Tut & Blås".  Så detta lyssnar vi på dagarna i ända just nu. Jätte skojsigt... eller inte!

På jobbfronten är det rätt lugnt, det märks att studenterna droppar av nu. Men detta är nog bara lugnet före stormen, det brukar vara så.

Jag fick en ny Elvis tidning idag, alltså serien Elvis inte artisten.... Så nu är kvällsläsningen räddad :)

Annars ser jag ut som ett enda stort fjäll just nu.... Mina armar är fläckiga och jag ömsar skinn, trist men jag får ju skylla mig själv.

Givetvis ska jag kolla fotbollen idag *heja sverige* Jag har måttliga förhoppningar men i får väl se hur det går för grabbarna.

Nej nu ska jag vara social med min söta, älskade och underbara pojkvän som lagar jätteäcklig mat innehållandes tonfisk *ryser* det e faktiskt kattmat! BLÄÄÄÄ!

HADE

Starbucks på Kastrup!! *YAY*

Om man varit i USA har man säkerligen sprungit på en Starbucks :)

Det är en kaffekedja precis som våra Espresso House eller Waynes Coffee.

Jag älskar Starbucks, det e något jag saknar från USA. För mig är det så super amerikanskt!

Därför blev jag själaglad när jag sprang på ett nytt Starbucks café på Kastrups flygplats!

Jag bara var tvungen att köpa den största Caffé Lattén jag kunde hitta :) *GOTT*

Reserapport från Lissabon

Hej

Kom hem från Lissabon igår. Kan varmt rekommendera denna stad! Helst underbart har vi haft det med fint väder och allt.

I Lissabon finns allt! Vill man bara åka för en weekend och shoppa, strosa runt och äta gott så gör man det. Vill man sightseeinga och vara lite kulturell så gör man det, eller vill man sola & bada så gör man det.

Vi flög ner i tisdags 3 Juni med TAP Air Portugal. Jag flög från Köpenhamn och de resterande från Stockholm. Vi möttes i Ankomsthallen i Lissabon. Flyget gick bra men jag säger bara en sak! Ska ni flyga från Köpenhamn, var antingen där minst 3 timmar innan eller checka in på Internet tidigast 24 timmar innan och slipp köa så länge. Jag fick nämligen köa 1 timme och en kvart innan jag hade fått checka in!

Väl framme i Lissabon så tog vi flygbussen in till stan. Den går var 20:e minut och kostar strax över 3 Euro. Väl framme promenerade vi sista biten till hotellet som hette Hotel Mundial och låg mitt i stan. Ett mycket fint och fräsht hotel som ligger kanonbra nära till allting.

Dom kommunala transporterna i Lissabon är också bra det finns buss, tåg, tunnelbana & Spårvagn att välja på.  Allt fungerar bra och enkelt utan problem. Det är inte direkt dyrt att åka heller runt 1-2 Euro per resa om man betalat kontant. Men det finns endagskort man kan köpa också då får man åka så mycket man vill.

På kvällen gick vi upp i område Biarrio Alto som är väldigt mysigt. Små trånga gränder, massor av "hål i väggen" butiker, barer och restauranger. Vi åt middag där och gick runt och kollade läget lite granna efter det, innan det var dags för sängen.

Onsdagsmorgon efter en underbar hotellfrukost så fick vi en visning av hotellet vi bodde på. En väldigt trevlig man visade oss lite olika rum och sviter samt terrasen, restaurangen etc. Därefter promenerade vi ner till tågstationen och tåg tåget till Estoril som är en badort ca 30 minuter utanför Lissabon. Mycket mysigt och fint och vi hade ju väldigt tur med vädret! strålande sol och varmt gjorde att vi lyckades med att bränna oss en hel del, speciellt jag!

Där i från promenerade vi längs med strandpromenaden bort till den andra badorten som heter Cascais. Där åt vi lunch och pausade i skuggan efter att vi hade tillbringat en timma på stranden Bed 6 Breakfast i Cascaiseftersom några badsugna inte kunde motstå Atlanten :)

Sedan åkte vi tåget tillbaka till stan och tåg spårvagnen upp till slottet/borgen som ligger på en av kullarna i Lissabon.
Vi gick lite rundor där och kollade läget innan vi begav oss tillbaka ner igentill hotellet och frächade upp oss. Vi tog en taxi till område "Docas" som ligger nere i hamnen i Lissabon. Här har dom byggt upp restauranger, barer och klubbar och det är väldigt populärt bland ungdomar.

Vi åt middag på restauangen Doca Seis (Doca 6) som var kanonbra! Margareta år Bläckfisk som jag bara var tvungen och ta kort på! Sedan gick vi vägg i vägg till klubbarna och dansade drack lite öl och släppte loss.

Torsdagen så hade vår representant Margareta från flygbolaget TAP lämnat oss och vi hade dagen öppen för fria aktiviteter. Vi sov ut eftersom gårdagen blivit lite sen och sedan vandrade vi ner till tunnelbanan och åkte till ett stort shoppingcenter. Ingen av oss var så sugna på shopping eftersom vi var både trötta, solbrända och hade både skavsår och ont i fötterna efter gårdagen. Vi åkte därmed tillbaka in till stan och gick tillbaka till hotellet där några av oss slocknade på sängen i 1,5 timma! På kvällen blev det Tapas restaurang som var helt underbart. Vi hittade sedan en "hål i väggen" bar som verka lite udda med olika färger på tapeter och kakel på väggar och tak. Och möblerna var också udda men trevligt var det.

Det blev en relativt tidig kväll eftersom vi skulle upp vid 06,00 för att packa ner allting och åka ut till flyget.

En snabb frukost och taxiresa senare (kosta ca 6 Euro för 3 personer med bagage från vårt hotell) så hade vi droppat bagaget eftersom vi hade checkat in online för hemresan så gick det jättefort och smidigt :)

Jag flög till Köpenhamn ensam igen och en sak jag jublade över när jag kom till Kastrup var att dom öppnat en Starbucks där!! Jag som älskar Starbucks kaffe! Köpte den största Latten dom hade som jag satt och sög i mig hela vägen hem!!!

Ett perfekt avslut på en skön resa!!

Ni hitar fler bilder på min resdagbok under Lissabon resan.

Morgondagens resmål: Lissabon, Portugal

Wikipedia kan man läsa följande om Portugals huvudstad:

Lissabon, portugisiska Lisboa, är huvudstad i Portugal. Lissabon har drygt 675 000 invånare och med förstäder drygt två miljoner invånare. Lissabon har flera universitet och högskolor, nationalteater, opera och förnämliga museer och på Portugals "riviera", väster om Lissabon, ligger de populära badorterna Estoril och Cascais. I Estoril finns även Europas största kasino.

I mogon bär det av till Lissabon med mitt jobb Kilroy Travels samt flygbolaget TAP Portugal. Jag flyger från Köpenhamn direkt till Lissabon själv. Väl framme på flygplatsen möter jag upp resterande gäng som flyger direktflyget från Arlanda det är 5 kollegor samt en representant från flygbolaget TAP.

Vi ska bo på 4 stjärniga Hotel Mundial i hjärtat av Lissabon.

På kvällen blir det kanske lite mat i form av Tapas :)

På Onsdag ska vi åka till de kända badorterna Estoril & Cascais och kolla läget lite. På kvällen blir det middag på skaldjursrestaurang i Lissabon.

på Torsdag blir det sightseeing i Lissabon och sedan är det fritt resten av dagen :)

Fredag är det hemfärd igen.

jag återkommer med en full redogörelse när jag kommit hem på fredag, givitvis med bilder också :)

Nu ska jag återgå till tvätten och packandet...

Hemfärd

Idag har vi efter frukost och lite datorpyssel packat ihop oss för att åka söderut igen. Vi tankade och begav oss sedan i full fart söderut mot Mellbystrand.

Vi stannade endast för att köra genom McDriven på McDonalds i Jönköping innan vi fortsatte ätandes i bilen. Vi nådde Mellbystrand efter 4,5 timma lagom tills middagen som bestod av grillad kyckling med många goda tillbehör.

Min syster emelie + barn & hund gjorde besök även dom så jag fick gulla lite med Hugisen :)

det blev glass och svenska jordgubbar till efterrätt innan det var dags att jaga in Tuffs i buren och köra sista biten hem.

Nu är vi hemma äntligen och ska snart knoppa in. Det ska ju arbetas 1 dag i morgon innan jag ska lämna bort Tuffs till katt hotellet igen eftersom jag åker på studieresa till Lissabon på tisdag med jobbet. Det ska bli jätte roligt. Jag lovar att posta bilder på fredag när jag kommit hem igen.

Men nu är det sovdax!

Natti!

Kumla Sightseeing och visit hos bror 2

Dagen började med dator pyssel för Tobbe jag pratade med Tobbes mamma Solvig och underhöll en lite lagom småirriterad Tobbe. När det största och mesta var klart åkte vi till Marieberg köpcentra och sen vidare till Kumla för att sightseeinga lite grann. Jag fick se vart Tobbe har bott samt hans gamla skola, fängelset igen och Kumla sjön.

Sedan fortsatte vi till Tobbes andra bror Fredrik och hans sambo Sofia. Hon är jättegravid och väntar barn om 17 dagar! Så vi satt ute i skuggan och pratade om ditten & datten medans Tobbe & Fredrik pysslade med en dator....

Dom hade 2 katter som var mycket sociala och keliga. Fick besök av de ena som gärna ville kela i mitt knä en stund. Smulan heter hon :)

Mycket trevlig fikastund hade vi i alla fall i värmen!

Sedan åkte vi tillbaka hem för att äta lite middag. Det var en mysig kväll där det diskuterades både det ena och det andra innan det var dags och sova igen

Zzzzzz

Död AC & Död dator

Efter en välförtjänt sovmorgon och god frukost satte vi oss i bilen och begav oss mot Kumla. Efter en stund i bilen insåg vi att luftkonditioneringen nog inte fungerade som den skulle, för kallt blev det inte i bilen. Men vi överlevde bäst vi kunde i värmen. Och efter fika i Värnamo samt lunch i Motala så nådde vi så sakta Kumla. Jag fick Fängelset utpekat för mig, enormt stort och knallgult! Mycket större än vad jag trodde faktiskt, och så pekade Tobbe ut BOB också. Ja ni vet dom som gör saft & sylt och sånt, det ligger tydligen i Kumla.

Vi gled in i den mindre metropolen Åbytorp där familjen Svensson huserar och jag fick träffa Tobbes båda föräldrar samt äldsta bror. Tobbe hade köpt ny dator till sina föräldrar för deras gamla hade packat ihop verksamheten. Så han hamnade där för att bråka lite med den gamla samt packa upp den nya. Vi han med lite mat på kvällen samt en promenad för att kolla in husbygget Tobbes bror Robert håller på med bara en bit ner för gatan.

Det blev mycket pratandes på kvällen och sedan en liten visit över till Robert eftersom deras katt hade fått kattungar. Tyvärr dock 2 av dom vid födseln så det är bara en kvar, men den är desto sötare!

Jag hade lätt tagit den med mig hem! den går under namnet Mikro-Mirre just nu eftersom dom inte vet om det är en hona eller hane.

Jag hade svårt och slita mig från Mikro-Mirre men vi var tvungna.

sedan var det dags för sängen igen för att ladda batterierna inför lördagen.

Fortsättning följer...

Bajspaus i Hjärnarp

Sorry för dålig uppdatering men jag och Tobbe har varit i gnällbältet över helgen så här kommer resumé över vad som hänt.

Vi började avfärd hemmifrån redan i Torsdagskväll efter jobbet. Vi hämtade Tuffs, packade in och i Tobbes bil och satte av mot "Hotell" Kustvägen i Mellbystrand :)
Allt gick finfint tills strax innan Hallandsåsen då det börja lukta smått illa i bilen, jag tittade anklagande på Tobbe som absolut inte ville erkänna att det var han som "gasa". Då tittade jag på nästa passagerare som såg lite mer skyldig ut... I all hast hade jag helt glömt bort att säga till Tuffs att gå på lådan innan vi åkte, så det hade ju blivit akut bajsnödigt! En rejäl hög hade han gjort också så han måste blivit åtminstonde ett par hekto lättare! Vi fick svänga av i Hjärnarp och städa bort bajs och städa ur buren så gott det gick. Under tiden utforskade Tuffs bilen vilket var mycket spännande. Efter ett kort stopp var allt ordnat och bilen lukta gott igen och vi kunde fortsätta färden.

Väl i Mellby fräste Tuffs rundor och vi andra drack kaffe och åt Hallon och fläder paj som mamma hade i frysen. Mycket gott

Sen slocknade vi som döda sillar för att kunna ladda upp batterierna inför bilfärden upp mot metropolen Kumla.